LIKE US
FACEBOOK
home > piese auto > anvelope

ANVELOPE
poza de prezentare

Anvelopele reprezinta singura legatura dintre vehicul si carosabil . In orice conditii de rulare , siguranta depinde de o suprafata de contact cu carosabilul destul de redusa . Este deci esential de a mentine anvelopele in stare buna in permanenta si de a le inlocui atunci cand este necesar .

Alege intrebarea care te intereseaza pe tine:

1.    Ce inseamna marcajele de pe anvelopa ta ?
2.    Cum aleg anvelopa potrivita masinii mele ?
3.    Care este constructia anvelopei ?
4.    Ce inseamna presiune de umflare si cat de mult conteaza ?
5.    Care este diferenta intre anvelopa de vara si cea de iarna ?
6.    Ce inseamna distanta de franare ?
7.    Ce este martorul de uzura si unde il regasesc ?
8.    Cum se monteaza o anvelopa ?
9.    Cum intretin o anvelopa si unde o depozitez ?

1. Citirea unei anvelope
 
anvelope1.jpg

195/65/R15 91H
195 = latimea anvelopei in mm (=195 mm) 
65 = inaltimea profilului/flancului in procente fata de latime (= 65% din 195mm) = 126,75 mm 
R = structura radiala a firelor din pliuri 
15 = diametrul jantei in inch (1 inch = 2,54 cm) 
91 = indice de sarcina (vezi val. in Kg in "Tabelul cu indicii de sarcina ai anvelopelor") 
H = simbolul de viteza (vezi val. in Km/h in "Tabelul cu simborile de viteza a anvelopelor")

Indici de viteza .
anvelope2.jpg
Indicele de sarcina(greutate)
 
anvelope3.jpg
Mic dictionar

Simbol "C" =  reprezinta faptul ca  anvelopa este destinata numai autovehiculelor de tip Cargo  (Camionete, Microbuse, Utilitare, etc).
Simbol FULG DE ZAPADA = Simbol de fabricatie oficial pentru identificarea anvelopelor fabricate pentru utilizarea pe zãpadã abundentã.
M+S sau M&S = Mud & Snow (Noroi si Zapada) = Anvelopa cu coeficient bun de aderenta pe noroi si zapada.
ANVELOPA ALL SEASON = Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata pe parcursul intregului  an (pentru toate anotimpurile). Imbina calitatile anvelopei de vara si a  celei de iarna. In conditii extreme este inferioara celei de vara pe uscat sau celei de iarna pe zapada.
ANVELOPA RANFORSATA = Anvelopa fabricata special cu mai multe pliuri pentru a face fata sarcinilor mari. 
ANVELOPA ON ROAD = Anvelopa pentru autovehicule 4x4, SUV, fabricata special pentru drumuri asfaltate.
ANVELOPA OFF ROAD = Anvelopa pentru autovehicule 4x4, SUV, fabricata special pentru a face  fata unor conditii in afara drumului. Poate avea calitati speciale pentru   isip, noroi sau piatra. 
DOT _ _ _ 3207  = data fabricatiei (cod format intotdeauna din 4 cifre) inseamna ca anvelopa a fost fabricata in saptamana 32 din anul 2007.

2. Alegerea anvelopei potrivite .

Tipul anvelopei de prima echipare a vehiculului a fost in asa fel determinat incat sa optimizeze performantele vehiculului . Totusi , in functie de stilul de condus , de conditiile de mediu , de natura carosabilului sau a traseelor utilizate , este posibil sa trebuiasca sa alegem un alt tip de anvelopa . In orice caz , numai un specialist va va putea propune solutia potrivita din punct de vedere al alegerii anvelopelor . 

3. Constructia unei anvelope . 
anvelope4.jpg
anvelope5.jpg 
4. PRESIUNEA DE UMFLARE A ANVELOPELOR

Pentru prelungirea duratei de folosinta a anvelopelor si deasemenea pentru rularea in siguranta , trebuie sa acordati o atentie sporita presiunei de umflare a anvelopelor . Astfel , recomandam sa verificati regulat presiunea , aproximativ o data la doua saptamani . Nu uitati de verificarea presiunii anvelopei ce echipeaza roata de rezerva !
anvelope6.jpg

In majoritatea cazurilor , un deficit de presiune de umflare pe axa fata face ca vehiculul sa fie in pozitie de subvirare .
In majoritatea cazurilor , un deficit de presiune de umflare pe axa spate , face ca vehiculul sa fie in pozitie de supravirare .
Defectele negative ale unei presiuni insuficiente nu sunt vizibile imediat , ele putandu-se manifesta chiar si dupa o anumita perioada de timp de la corectarea presiunii.
Utilizarea unui vehicul echipat cu anvelope umflate la o presiune inferioara presiunilor recomandate poate genera o degradare a anvelopelor . Aceasta degradare este ireversibila si poate genera distrugerea prin explozie .

5. Anvelopa de vara – anvelopa de iarna .

ANVELOPA DE VARA  = Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata la temperaturi mai mari de 7° Celsius. Are un comportament foarte bun pe asfalt uscat sau umed dar nu este recomandata pe carosabil acoperit cu zapada sau gheata. Fiind fabricata sa reziste la temperaturile ridicate din perioada verii, devine mult prea rigida la temperaturi scazute ceea ce afecteaza in primul rand aderenta .  
ANVELOPA DE IARNA  = Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata la temperaturi mai mici de 7°Celsius . Datorita componentelor care îsi pãstreazã proprietãtile la temperaturi scãzute si a crestãturilor multiple practicate pe banda de rulare, au o aderenta mai mare pe zapada sau gheata. 

6. DISTANTA DE FRANARE .

Anvelopele dupa cum bine stiti joaca un rol foarte important si in franarea vehicului .Astfel
in functie de tipul anvelopei , de profilul ei si de gradul de uzura , distanta de franare variaza .
In desenele de mai jos aveti exemplificata distanta necesare opririi unui vehicul echipat
cu anvelope de vara , pe carosabil uscat , ud , cu zapada si cu gheata .

anvelope7.jpg
 
7. Martorul de uzura a anvelopei . 

Odata cu rularea anvelopei pe carosabil , inevitabil apare si uzura acesteia . Pentru identificarea 
gradului de uzura maxim , orice anvelopa are din constructie elemente numite “martori uzura” . Acestia se regasesc in orice anvelopa , in interiorul profilului , in dreptul unui semn specific .

anvelope8.jpg

8. MONTAREA SI DEMONTAREA ANVELOPELOR .

Pentru montarea , demontarea , umflarea anvelopelor si echilibrarea rotilor trebuie sa se foloseasca
instrumente adecvate . Se impune deasemenea ca toate aceste operatiuni sa se faca de catre un specialist .
Cu exceptia utilizarii provizorii a rotii de rezerva , anvelopele montate pe o anumita osie , trebuie sa fie de acelasi tip : aceeasi marca , aceleasi dimensiuni , acelasi tip de utilizare (carosabil , zapada , off-road) , acelasi tip de constructie , acelasi indice de viteza si acelasi indice de sarcina .

9. INTRETINEREA SI DEPOZITAREA ANVELOPELOR .

Anvelopele trebuie sa fie depozitate intr-un spatiu aerisit , uscat , ferit de intemperii si de lumina
directa a soarelui ; la distanta de orice substante chimice , solventi sau hidrocarburi care ar putea 
altera natura cauciucului . Eviatati deasemenea strivirea lor sub alte obiecte .

Pentru o oferta detaliata și personalizata, va asteptam la Gammis.
 
WEBDESIGN BY SIGMANET © 2014 | ALL RIGHTS RESERVED SITEUL OFICIAL DACIA