Oferim anvelope pentru toate categoriile de vehicule

Anvelopele reprezinta singura legatura dintre vehicul si carosabil . In orice conditii de rulare , siguranta depinde de o suprafata de contact cu carosabilul destul de redusa . Este deci esential de a mentine anvelopele in stare buna in permanenta si de a le inlocui atunci cand este necesar .

Alege intrebarea care te intereseaza pe tine:

1. Citirea unei anvelope

195/65/R15 91H 

195 = latimea anvelopei in mm (=195 mm) 

65 = inaltimea profilului/flancului in procente fata de latime (= 65% din 195mm) = 126,75 mm 

R = structura radiala a firelor din pliuri 

15 = diametrul jantei in inch (1 inch = 2,54 cm) 

91 = indice de sarcina (vezi val. in Kg in „Tabelul cu indicii de sarcina ai anvelopelor”) 

H = simbolul de viteza (vezi val. in Km/h in „Tabelul cu simborile de viteza a anvelopelor”)

Indici de viteza

Indicele de sarcina (greutate)

ETICHETA ANVELOPEI

EFICIENTA CONSUMULUI DE COMBUSTIBIL
ASOCIATA REZISTENTEI LA RULARE GENERATA DE ANVELOPA
marcate cu litere de la A-G   de la un consum de conbustibil scazut la unul ridicat.

ADERENTEI ANVELOPEI PE SUPRAFETE UMEDE
ASOCIATA PERFORMANTEI LA FRANARE
marcate cu litere de la A-G  de la o distanta scurta  la una mai lunga in conditii de suprafata umeda.

NIVELUL DE ZGOMOT EXTERN
(exprimat in dB) / NUMARUL DE UNDE SONORE
marcate de un difuzor cu de la 1- 3 unde sonore – de la un zgomot mic la unul mai mare.

DISTANTA DE FRANARE IN FUNCTIE DE CLASA DE ADERANTA A ANVELOPEI

CONSUMUL DE CARBURANT IN FUNCTIE DE CLASA ENERGETICA A ANVELOPEI

Mic dictionar

Simbol „C” =  reprezinta faptul ca  anvelopa este destinata numai autovehiculelor de tip Cargo  (Camionete, Microbuse, Utilitare, etc).
Simbol FULG DE ZAPADA = Simbol de fabricatie oficial pentru identificarea anvelopelor fabricate pentru utilizarea pe zãpadã abundentã.
M+S sau M&S = Mud & Snow (Noroi si Zapada) = Anvelopa cu coeficient bun de aderenta pe noroi si zapada.
ANVELOPA ALL SEASON = Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata pe parcursul intregului  an (pentru toate anotimpurile). Imbina calitatile anvelopei de vara si a  celei de iarna. In conditii extreme este inferioara celei de vara pe uscat sau celei de iarna pe zapada.
ANVELOPA RANFORSATA = Anvelopa fabricata special cu mai multe pliuri pentru a face fata sarcinilor mari. 
ANVELOPA ON ROAD = Anvelopa pentru autovehicule 4×4, SUV, fabricata special pentru drumuri asfaltate.
ANVELOPA OFF ROAD = Anvelopa pentru autovehicule 4×4, SUV, fabricata special pentru a face  fata unor conditii in afara drumului. Poate avea calitati speciale pentru   isip, noroi sau piatra. 
DOT _ _ _ 0520  = data fabricatiei (cod format intotdeauna din 4 cifre) inseamna ca anvelopa a fost fabricata in saptamana 5 din anul 2020.

MARCAJUL OMOLOGARILOR SPECIFICE PRODUCATORULUI AUTO

H/T(Highway/Terrain tyre) la anvelopele suv pentru sosea
OE (Original Equipment) anvelope cu care a fost echipat din fabrica un autovehicul
AO prima echipare Audi
AU1 prima echipare Audi Q
AM2, AM3, AM9 prima echipare Aston Martin
AR prima echipare Alfa Romeo
B, B1, BC, BL prima echipare Bentley
F prima echipare Ferrari
G prima echipare Opel
J,JRS prima echipare Jaguar
L prima echipare Lamborghini
LR sau LRO prima echipare Land Rover
LS, LTS prima echipare Lotus
MC,MC1 prima echipare McLaren
M3 prima echipare BMW M3
MGT prima echipare Maserati
MO, MO1, MOE prima echipare Mercedes
N0, N1, N2 etc. prima echipare Porsche
PO2 prima echipare Porsche Cayene
* prima echipare BMW
S1 prima echipare Peugeot
TO prima echipare Tesla
K,K1,K2,KA (MICHELIN) anvelope recomandate pentru Ferarri
K1 (PIRELLI) pentru unele suprafete de rulare
K2 (PIRELLI) pentru unele suprafete de rulare
K2 (PIRELLI) pentru anumite dimensiuni

2. Alegerea anvelopei potrivite

Tipul anvelopei de prima echipare a vehiculului a fost in asa fel determinat incat sa optimizeze performantele vehiculului . Totusi , in functie de stilul de condus , de conditiile de mediu , de natura carosabilului sau a traseelor utilizate , este posibil sa trebuiasca sa alegem un alt tip de anvelopa . In orice caz,  numai un specialist va va putea propune solutia potrivita din punct de vedere al alegerii anvelopelor.

3. Constructia unei anvelope

TEHNOLOGIA “RUN ON FLAT” (rulare cu pana)

O anvelopă run-flat este o anvelopă penumatică, proiectată pentru a rezista efectelor de deflație atunci când este înțepată și permite autovehiculului să fie condus în continuare la viteze de până la 90 km/h. Distanța pe care un autovehicul echipat cu cauciucuri run-flat o poate parcurge atunci când unul dintre ele a fost înțepat este de până la 160km, dar poate ajunge chiar și până la 320km, în funcție de tipul de pneu.

TEHNOLOGIA SEAL

In ultimii ani a fost dezvoltata o alta tehnologie, ca o alternativa pentru anvelopele run flat, si anume tehnologia Seal. Lansata initial de producatorul de anvelope PIRELLI, dezvoltata si untilizata ulterior si de alti producatori. Aceasta consta in existenta unui gel aplicat pe interiorul anvelopei, in zona benzii de rulare, avand rolul de a etansa instant orice fisura aparuta in timpul utilizarii, evitandu-se astfel necesitatea schimbarii anvelopei si a vizitei la vulcanizare. Aceasta tehnologie garanteza auto-repararea anveopei in cazul tuturor avariilor cu un diametru de maximum 4 milimetri. Gelul din interior acopera complet obiectul chiar daca acesta sau daca automobilul isi continua deplasarea. De asemenea, in cazul folosirii normale, anvelopele Seal au exact acelasi comportament si acelasi nivel al performantei precum o anvelopa standard.

TEHNOLOGIA NOISE CANCELLING SYSTEM

Pirelli a dezvoltat o serie de cauciucuri pentru Audi Group, special concepute pentru a reduce zgomotul din interiorul vehiculului prin folosirea unui strat de burete poliuretan montat la linie interioara a anvelopei. Producatorul de anvelope sustine ca noua inovatie “Pirelli Noise Cancelling System” poate reduce zgomotul perceput in interiorul masinii de la 2 la 3 decibeli.

Prin intermediul acestui procedeu, Pirelli incearca sa rezolve problema zgomotul cauzat de vibratiile produse atunci cand aerul din interiorul anvelopei este comprimat in contact cu solul. Zgomotul este transmis de la anvelope la butucul rotii, ajungand in cele din urma in interiorul cabinei masinii prin intermediul directiei si a componentelor suspensiei. Buretele din spuma poliuretanica este proiectat astfel incat sa absoarba aceste vibratii, reducand nivelul de zgomot transmis in autovehicul.

4. PRESIUNEA DE UMFLARE A ANVELOPELOR

Pentru prelungirea duratei de folosinta a anvelopelor si deasemenea pentru rularea in siguranta , trebuie sa acordati o atentie sporita presiunei de umflare a anvelopelor . Astfel , recomandam sa verificati regulat presiunea , aproximativ o data la doua saptamani . Nu uitati de verificarea presiunii anvelopei ce echipeaza roata de rezerva !

5. Anvelopa de vara – anvelopa de iarna

ANVELOPA DE VARA

Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata la temperaturi mai mari de 7° Celsius. Are un comportament foarte bun pe asfalt uscat sau umed dar nu este recomandata pe carosabil acoperit cu zapada sau gheata. Fiind fabricata sa reziste la temperaturile ridicate din perioada verii, devine mult prea rigida la temperaturi scazute ceea ce afecteaza in primul rand aderenta .  

ANVELOPA DE IARNA 

Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata la temperaturi mai mici de 7°Celsius . Datorita componentelor care îsi pãstreazã proprietãtile la temperaturi scãzute si a crestãturilor multiple practicate pe banda de rulare, au o aderenta mai mare pe zapada sau gheata. 

6. DISTANTA DE FRANARE

Anvelopele dupa cum bine stiti joaca un rol foarte important si in franarea vehicului. Astfel in functie de tipul anvelopei, de profilul ei si de gradul de uzura, distanta de franare variaza. In desenele de mai jos aveti exemplificata distanta necesare opririi unui vehicul echipat cu anvelope de vara, pe carosabil uscat, ud, cu zapada si cu gheata.

7. Martorul de uzura a anvelopei

Odata cu rularea anvelopei pe carosabil, inevitabil apare si uzura acesteia. Pentru identificarea gradului de uzura maxim, orice anvelopa are din constructie elemente numite “martori uzura”. Acestia se regasesc in orice anvelopa, in interiorul profilului, in dreptul unui semn specific.

8. MONTAREA SI DEMONTAREA ANVELOPELOR

Pentru montarea , demontarea , umflarea anvelopelor si echilibrarea rotilor trebuie sa se foloseasca instrumente adecvate . Se impune deasemenea ca toate aceste operatiuni sa se faca de catre un specialist . Cu exceptia utilizarii provizorii a rotii de rezerva , anvelopele montate pe o anumita osie , trebuie sa fie de acelasi tip : aceeasi marca , aceleasi dimensiuni , acelasi tip de utilizare (carosabil , zapada , off-road) , acelasi tip de constructie, acelasi indice de viteza si acelasi indice de sarcina.

9. INTRETINEREA SI DEPOZITAREA ANVELOPELOR

Anvelopele trebuie sa fie depozitate intr-un spatiu aerisit , uscat , ferit de intemperii si de lumina directa a soarelui ; la distanta de orice substante chimice , solventi sau hidrocarburi care ar putea altera natura cauciucului . Eviatati deasemenea strivirea lor sub alte obiecte.

Pentru o oferta detaliata și personalizata, va asteptam la Gammis

la tel 0741.022.004 – 0269.843.121. sau office@gammis.ro

BRANDURI DISTRIBUITE

Back to top